Isnin, 5 Julai 2010

baru nak up =)

Assalamualaikum kepada sahabat2 seperjuangan sekalian..

Sebenarnya saya tak lah pandai sangat nak menulis ni. Tapi dengan kekuatan kemahuan yang ada akhirnya saya cuba jugak untuk nukilkan tulisan ni ke dalam blog ini.. seingat saya ini lah kali pertama saya menulis dengan idea saya sendiri. Saya berazam saya akan terus menulis. Hehehehe… Walau ape pun biasalah mula-mula baru nk up katakan. Teringat saya pada sepotong ayat yang saya petik dari sebuah filem Indonesia yang berjudul “perempuan berkalung serban”, ayatnya lebih kurang begini “rumah takkan mungkin siap dalam masa sehari” kata2 ini cukup terkesan dalam hati saya kerana saya sering terfikir bagaimana aku nak jadi seorang yang hebat dan berkebolehan. Bila difikir balik memang mudah bila berkata-kata, tapi cubalah buat la dulu. Kalau dah buat tu istiqamahkan. Kita boleh tengok berapa ramai yang kecundang di tengah jalan kerana tidak istiqamah dalam perjalanan. (Saya memohon kepada allah semoga kita semua dijauhkan dari sifat cepat putus asa) Seumpama kita buat rumah, rumah itu belum lagi siap tapi kita dah putus asa dan tidak lagi istiqamah untuk meneruskan membina rumah itu tadi. Akhirnya rumah itu terbengkalai begitu sahaja. Begitu juga dengan diri kita ni. Apabila kita ada kemahuan untuk capai sesuatu mestilah bertindak untuk mendapatkan apa yang kita hajatkan itu. Yang pasti perkara yang paling penting ialah usaha yang gigih dan istiqamah, doa yang berterusan tanpa putus asa dan tawakal kepada allah dengan sepenuh hati.. tapi pada fikiran saya usaha ini bukan lah usaha yang sembrono, yang orang kata main terjah je. Yang penting di dalam usaha itu mestilah ada strategik kita bagaimana untuk kita capai apa yang selama ini kita inginkn.. walau ape pun saya harap kepada teman-teman jauh ataupun dekat marilah sama2 kita teruskan perjuangan ini demi mencapai cita-cita dan matlamat kita dengan penuh bersemangat dan bertenaga. Rintangan itu pasti datang, walau ape pun dugaannya kita pasti dapat mengharunginya kerana allah tidak menciptakan ujian itu luar dari batas kemampuan manusia. Saya percaya anda semua dilahirkan sebagai juara yang hebat. Jadi apa lagi tunggu, jom sama-sama kita bangkit dari kegagalan yang lalu. Hilangkan tangis dan pilu kerana kekecewaan yang lalu. Dan ukirlah senyuman selalu… peaceee…. =)



hehehehehe... letihnyer seharian jalan kaki kt kl..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan