Rabu, 12 Januari 2011

perlukah kau mengungkit???


Perlukah mengungkit?? aku sememangnya x sempurna seperti yang engkau harapkan, dan aku tak pernah meminta balasan pun dari makhluk... tersiksanya hati ni bila kau campakkan aku sendirian.... aku x secerdik engkau... perlukah aku melalui satu method sedangkan aku x mampu utk melalui itu....
Aku memang agak terasa hati dengan kata-kata seolah-olah mengungkit apa yang pernah aku terima.. kalau la aku tau benda ni sejak awal lagi, tak lah aku nak ambil duit yang dikatakan zakat itu.. sedangkan sebelum ini aku tak pernah meminta satu sen pun duitnya..

Maaf la kalau ana termakan harta enta selama kita berukhwah.. sejujurnya memang tak pernah terlintas dalam hati ini berukhwah semata-mata untuk mengambul kesempatan.. soalnya siapa yang datang kepada siapa?? memang ana memerlukan enta sebagai murobbi ana, untuk membimbing ana ke jalan yang diredhai allah.. ana juga slalu cermin kepada diri ana sendiri, ana tidak lah sebaik macam ikhwah-ikhwah yang lain. baca quran sehari 1 juzuk, solat malam tak pernah tinggal, aktif berdakwah sana sini, tapi ana sendiri punyai banyak kekangan yang perlu ana lalui.. kesana kemari memerlukan duit sedangkan sumber itu aku perolehi hanya cukup sekadar keperluan asas aku sebagai seorang mahasiswa.. itupun kadang kala ana terpaksa mengikat perut sebab tak cukup duit untuk makan... perlukah anta mengungkit zakat yang anta bagi tu walau pun hanya sekali ana terima daripada anta?? ana x pernah mengharap pun duit zakat anta tu... serik la ana lepas ni untuk terima apa-apa sumbangan daripada anta.. ana bukan nak mengelak daripada anta, tapi ana tak mampu untuk kemana-mana.. cukup lah.. ana bukan peminta sedekah.... mohon maaf atas kekurangan diri ini.... ana tak mampu untuk menjadi sesempurna yang anta harapkan... ana lebih selesa dengan jemaah yang ana anggotai sekarang.. terasa ukhwah bersama mereka itu lebih bermakna... ana tak bermaksud nak memutuskan tali persaudaraan ini.. tapi hati ana cukup perit untuk menelan semua mehnah ini melalui tulisan anta... ana mohon ampun atas kekurangan ini... =(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan